Dieta 1000 kalorii to tradycyjny sposób odchudzania, uznany przez specjalistów z dziedziny dietetyki. Jadłospis jest ułożony tak, by organizmowi nie zabrakło koniecznych składników pokarmowych. Można ją stosować przez miesiąc, potem należy zrobić tygodniową przerwę i znowu zabrać się za odchudzanie. Przyjdzie to bezproblemowo, ponieważ dieta 1000 kalorii jest naprawdę nieuciążliwa. Nie trzeba liczyć kalorii, ani przyrządzać wyszukanych potraw. Dominują w nim gruboziarniste produkty zbożowe, chude mięsa i nabiał, ryby oraz owoce i warzywa. Produkty tłuste – mięso, podroby, tłuszcze zwierzęce, słodycze należy wyeliminować. Dieta redukuje pestki, orzechy i warzywa strączkowe. Produkty zawarte w jadłospisie są ogólnodostępny w każdym markecie, a najbardziej czasochłonne potrawy można przyrządzić w 30 minut. Jeden posiłek w ciągu dnia należy się jeść na gorąco.

Dieta 1000 kalorii: co to jest?

Instytut Żywności i Żywienia przygotował i rekomenduje Dieta 1000 kalorii. Najważniejsza reguła polega na tym, żeby codzienne dania mieściły się w 1000 kalorii. Należy więc tak układać posiłki, by omijać ostrych przypraw , produkty ciężkie zamienić delikatnymi (np. jogurt naturalny zamiast majonezu). Generalnie, trzeba wystrzegać słodyczy, tłustych serów i mięs. Rezygnujemy z spożywania alkoholu. Dania trzeba zjadać w mniejszych ilościach, ale za to częściej (optymalna liczba posiłków to pięć). Niezwykle istotną sprawą jest spożywanie posiłków zawsze o tych samych porach, w sposób dokładny i powolny. Wystrzegamy się podjadania między posiłkami.

W chwili słabości (ale nie częściej niż raz na tydzień) można zjeść na deser galaretkę z owocami, sałatkę owocową, kisiel bez cukrowy lub porcję sernika na zimno ze słodzikiem. Wskazane jest codziennie wypijać co najmniej dwa litry płynów. Soki, niegazowana woda mineralna, herbatki owocowe i zielona herbata są polecane. Dopuszczalna jest filiżanka herbaty czarnej, lub kawy naturalnej. Jednak o cukrze, wszelkich panierkach, czy smażeniu na głębokim tłuszczu trzeba na czas trwania diety zapomnieć.

Dieta 1000 kalorii: zasady

By dieta 1000 kalorii przyniosła wyczekiwany rezultat, powinniśmy trzymać się zasady spożywania pięciu posiłków dziennie. Pamiętać należy, że między 14.00 a 15.00 jest dobry czas na obiad, a kolację warto zjeść przed 18.00.Stosowanie tej i innych zasad diety 1000 kalorii sprawi, że będziemy gubić kilogramy powoli, ale bezpiecznie i skutecznie.

Po zakończeniu diety 1000 kalorii należy na stałe włączyć do jadłospisu ciemne pieczywo, gruboziarniste kasze, chude mleko, produkty mleczne, chude mięso, wędliny ,ryby oraz owoce i warzywa, .

Dieta 1000 kalorii uważana jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybka utratę kilogramów. Jeżeli będziemy realizować jej założenia w sposób mądry i wytrwały, możemy liczyć na to, że nasz organizm nie będzie odczuwał braku niezbędnych mu witamin i innych składników odżywczych (średnie zapotrzebowanie naszego organizmu to 3000 kalorii).

Dieta 1000 kalorii: zagrożenia

Dieta 1000 kcal zakłada utratę około jednego kilograma w ciągu tygodnia. Należy jednak liczyć się z tym, że prawdziwym wyzwaniem może okazać się nie tyle samo pozbycie się tłuszczu, ile utrzymanie zadowalających nas rezultatów diety i ucieczka przed efektem jo-jo. Brak umiarkowania w jedzeniu i spowolniona przemiana materii bardzo szybko mogą doprowadzić do odzyskania wszystkich straconych kilogramów, a nawet do zyskania kilku nowych, zbędnych.