Dieta bananowa – najlepsza na stres

Dieta bananowa - najlepsza na stres
Zalety diety bananowej

Dieta bananowa przywędrowała do Europy z Japonii. Jej twórcą jest Hitoshi Watanabe – absolwent medycyny. Dieta błyskawicznie zyskała popularność, od kiedy Kumiko Mori – śpiewaczka operowa, publicznie przyznała, że dzięki niej schudła siedem kilogramów. Zaletą programu jest jego niezwykła prostota, niska cena a także wysoka skuteczność. Poniżej zaprezentujemy główne założenia „metody bananowej” .

Ile banan ma kalorii?

Średniej wielkości banan wraz ze skóra waży około 200 g, a po obraniu i usunięciu niejadalnych części zostaje ok. 120 g owocu. W 100 g banana znajduje się około 100 kcal, zatem owoc średniej wielkości może mieć ich nawet 120.

Jak przeprowadzić dietę bananową

3 razy dziennie, rano, w południe i na kolację, zjedz muesli, przyrządzone z 3 płaskich łyżek płatków owsianych, połowy banana, szklanki soku owocowego oraz łyżeczki miodu. Na drugie śniadanie oraz podwieczorek zjedz po małym jabłku. W ciągu dnia wypij 1,5 litra wody mineralnej.

Jakie witaminy ma banan?

Banany są źródłem witaminy C, która wzmacnia odporność, a więc warto włączyć je do diety gdy jesteśmy przeziębieni. Jest ona świetnym przeciwutleniaczem, a więc opóźnia procesy starzenia. Ma także właściwości antynowotworowe.

Inne witaminy ukryte w tych owocach to A, E,K, B6, jak również ryboflawina, niacyna i kwas foliowy.

Wersje diety bananowej:

-trzydniowa dieta bananowa
-tygodniowa dieta bananowa
-miesięczna dieta bananowa

Dieta bananowa trzydniowa

W swoim pierwszym wariancie dieta bananowa trwa 3 dni i polega na spożywaniu w ciągu dnia trzech bananów i wypijaniu 3 szklanek mleka oraz 2 litrów niegazowanej wody mineralnej. Według twórców diety, pozwala nam ona na zrzucenie 3 kilogramów.

Dieta bananowa siedmiodniowa

Dieta trwająca siedem dni polega na spożywaniu trzy razy dziennie posiłku opartego na bananach i płatkach owsianych.
Przyrządza się go w następujący sposób:

Do 3 płaskich łyżeczek płatków owsianych należy dodać pół banana, łyżeczkę miodu oraz szklankę maślanki lub niesłodzonego jogurtu naturalnego.

Dodatkowym zaleceniem jest dostarczenie organizmowi 1,5 litra wody dziennie, a w przerwie między posiłkami zjadanie małego jabłka (w ciągu dnia zjadamy więc 2 jabłka). Prawda, że proste? Jemy to samo przez siedem dni i chudniemy.

Dieta bananowa miesięczna

Trzeci wariant to dieta bananowa stosowana przez miesiąc. Polega ona na spożywaniu bananowego śniadania (1 duży banan lub 2 małe + szklanka niegazowanej wody mineralnej w pokojowej temperaturze), po którym następują posiłki komponowane wedle naszego uznania. Istnieje jednak kilka zasad – nie jemy słodyczy, nie spożywamy alkoholu i ograniczamy nabiał. Tak stosowana dieta może nam przynieść maksymalnie siedmiokilogramowy spadek wagi.

Dieta bananowa przyśpiesza odnowę komórkową, poprawia zaopatrzenie komórek w tlen, wzmacnia układ nerwowy. Dzięki niej pokonujesz zmęczenie oraz stres, czujesz natomiast przypływ energii

Zalety i cele diety bananowej

Celem diety bananowej jest głównie odchudzenie, ale daje ona także inne efekty. Jest znakomitym antidotum na stres i zmęczenie. Wynika to z dużej zawartości potasu oraz witamin z grupy B. Wysoka wartość odżywcza oraz duża ilość białka roślinnego w bananach sprawia, że w trakcie diety rzadko pojawia się uczucie głodu.

Połączenie bananów z płatkami owsianymi pozwala skutecznie oczyścić organizm z toksyn. Ponadto znajdujące się w bananach beta glukany powlekają błonę śluzową żołądka i jelit, dzięki czemu normalizują funkcjonowanie układu pokarmowego i przynoszą ulgę w przypadku wrzodów czy nadwrażliwości.





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*