Dieta Dukana Jadłospis Przeczytaj!

Dieta Dukana jadłospis: co to jest?

Dieta Dukana jadłospis znajdziemy poniżej. Najpierw przypomnimy sobie co to jest dieta dukana. Jest to jedna z bardziej skutecznych diet. Za nią może zabrać się prawie każdy z nas, chcący zgubić parę kilogramów przed sezonem. Twórcą diety jest pan o imieniu Pierre Dukan, który jest francuskim lekarzem. Dzięki wielu badaniom i ilości osób które przetestowały tą dietę na sobie można śmiało mówić, że w przeciwieństwie do innych jest ona bardzo skuteczna. W szczególności jeśli zależy Ci na szybkich efektach. Dieta Dukana charakteryzuje się tym, że musimy trzymać się bardzo ściśle wyznaczonego jadłospisu. Jeżeli odpuścimy sobie jakiś dzień, trzeba wszystko zacząć od nowa. Należy też pamiętać, że jest to dieta typowo białkowa co oznacza, że możemy pozwolić sobie na spożywanie posiłków z bardzo szerokiej gamy oraz o porach które nam najbardziej pasują.

dieta dukana jadłospis

dieta dukana jadłospis

Dieta Dukana Jadłospis

Omówiliśmy mniej więcej czym jest dieta Dukana, teraz czas przejść do jadłospisu. Cały okres stosowania diety Dukana jest podzielony na 4 fazy. Nie wolno opuszczać żadnych posiłków i należy pić dużo wody najlepiej 3 litry dziennie.

Na temat diety przeczytaj więcej tutaj: dieta dukana

1. Faza I (uderzeniowa)

  • śniadanie: jajecznica z 2 całych jaj i 2 białek, do tego serek wiejski light; II śniadanie: 5 plastrów szynki z indyka, jogurt duży naturalny,
  • obiad: podwójna pierś z kurczaka, zamarynowana w ziołach i pieczona w piekarniku,
  • podwieczorek: 200 g serka odtłuszczonego białego + łyżeczka słodzika,
  • kolacja: sałatka z tuńczyka (mała puszka) i do tego jednego jajko na twardo.

2. Faza II (naprzemienna)

  • śniadanie: odtłuszczony serek ziarnisty (1 opakowanie) do tego 5/6 rzodkiewek oraz 1 pomidor, II śniadanie: odtłuszczony serek ziarnisty z czerwoną papryką, łyżką koncentratu pomidorowego oraz łyżką natki pietruszki,
  • obiad: 200 gram ryby (ugotowany dorsz) + szklanka szpinaku ugotowanego w wodzie, a do tego surówka z marchewki,
  • podwieczorek: 200 g serka odtłuszczonego białego + łyżeczka słodzika,
  • kolacja: odtłuszczony serek ziarnisty (1 opakowanie) podany ze świeżą utartą marchewką oraz dwoma jajkami na twardo.

3. Faza III (utrwalania)

  • śniadanie: 1 szklanka jogurtu naturalnego zmieszanego z truskawkami np. mrożonymi,
  • II śniadanie: odtłuszczony serek ziarnisty (1 opakowanie) + czerwona papryka i łyżka koncentratu pomidorowego, a do tego łyżka natki pietruszki,
  • obiad: gotowana pierś z kurczaka podana ze szklanką jogurtu naturalnego oraz różyczką brokułu/kalafiora,
  • podwieczorek: dwieście gram serka odtłuszczonego białego + łyżeczka słodzika,
  • kolacja: sałatka owocowa z np. banana, kiwi, gruszki i pomarańczy.

4. Faza IV (stabilizacji)

W trakcie fazy stabilizacji możemy jeść co chcemy lecz zachowując umiar. Warto trzymać się z dala od fast foodów i starać się nie wracać do dawnego stylu życia, ponieważ stracone kilogramy mogą wrócić szybciej niż się spodziewamy. Staraj się wybierać zdrowe produkty do swojego jadłospisu, dieta nie musi być już tak restrykcyjna, jednak w trakcie fazy stabilizacji obowiązuje 1 dzień w tygodniu diety białkowej (Faza 1).

Dieta Dukana Jadłospis

Jemy wszystko tak jak wspomniane było wcześniej i musimy pamiętać by były to produkty białkowe. Dla przykładu możemy wybierać spośród tych rzeczy:

  • Jajka
  • Serek wiejski
  • Szynka z indyka
  • Jogurt naturalny
  • Pierś z kurczaka
  • Wszelkiego rodzaju ryby
  • Naleśniki z cynamonem

Musimy indywidualnie dostosować ilości jakie potrafimy pochłaniać pożywienia, jednak należy trzymać się zasad wymienionych wyżej a na pewno uda Ci się dotrwać do końca diety.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*