Jak zmniejszyć apetyt na słodycze?

przykładowe słodycze

przykładowe słodycze

Specjalnie dla naszych czytelników przygotowaliśmy kilka praktycznych porad aby zmniejszyć apetyt na słodycze. Dodatkowo podzielimy się z wami wiedzą czego należy unikać a czego nie musimy sobie odmawiać.

Uzupełnij dietę owocami.

Owoce są namiastką słodyczy, ale o stokroć zdrowszymi, mają mnóstwo wartości odżywczych i właściwości oczyszczające. Dodatkowo są naturalne i nie zawierają substancji słodzących. Nie spożywajmy ich jednak jako przekąski lecz jako dodatek do jednego z dań. Owoce jedzmy do godz. 13.00. Idealnie nadają się do drugiego śniadania.

Kwaśne smaki to nasz sprzymierzeniec

Może wydawać się to wymyślne, ale naprawdę jest skuteczne. Chęć na słodkie pomoże nam nasycić właśnie smak kwaśny. Tak, więc sok z cytryny,limonki, porzeczek,grejpfrutów, pomarańczy, wiśni, czy żurawin, albo zjedzenie kiwi, spowoduje, że od razu zapomnimy o przekąszeniu czegoś słodkiego.
Jeżeli będziemy stale spożywać kwaśne owoce z upływem czasu nasz organizm się przyzwyczai i straci potrzebę dopominania się słodkości na zawsze!

Słodycze imbirowe

Zawsze miejmy je w zasięgu ręki i w chwili słabości sięgnijmy właśnie po nie. Kandyzowany imbir jest doskonałym rozwiązaniem. Gdy zachce nam się słodkości z  możemy pozwolić sobie na spożycie 2-3 kawałków kandyzowanego imbiru. Imbir ma bardzo intensywny zapach i ostry smak. Po jego spożyciu zupełnie nasz apetyt na słodycze mocno osłabi się.

Gorzka czekolada

Gorzka czekolada zawiera wiele wartościowych składników, jak magnez, potas, żelazo. Dzięki czemu spożywanie gorzkiej czekolady w umiarkowanych ilościach może pozytywnie wpłynąć na pracę mózgu, mięśni oraz układu krwionośnego. Zjedzenie dwóch kostek czekolady sprawi, że zahamujemy apetyt na potrawy słodkie, tłuste i słone oraz da uczucie sytości na dłuższy czas. Zmniejszy stres, który towarzyszy dietą na odchudzanie i  sprawi, że walka z nadwagą stanie się przyjemniejsza poprzez hormon szczęścia .

Chrom – nasz prywatny ochroniarz przed słodyczami

Gdy chromu brakuje w naszym ciele, bardzo trudno utrzymać stały poziom glukozy we krwi. Nasz organizm da o sobie znać i wściekle zaczyna żądać czegoś słodkiego. Aby tego uniknąć należy uzupełniać poziom chromu w organizmie.
Chrom znajdziemy w artykułach takich jak: orzechy laskowe, drożdże, gruszki, daktyle, pomidory, brokuły, żółtko jaj.
Możemy również skorzystać z gotowych suplementów zawierających chrom.

Cynk – sojusznik w walce ze słodkościami

Niewłaściwie skomponowana dieta stwarza ryzyko niedoborów składników pokarmowych, w tym cynku. Niski poziom tego elementu może być przyczyną wilczego apetytu na słodkości.
Cynk znajdziemy w takich produktach jak: nasiona lnu, pestki dyni, kiełki pszenicy, arbuz, sezam, gorzka czekolada.
Możemy również skorzystać z gotowych suplementów zawierających cynk.

Unikanie stresu

Odczuwanie głodu i sytości jest nieprawidłowe w wyniku nerwów i stresu, który powoduje obniżenie się poziomu serotoniny. U wielu ludzi jedzenie jest silnie związane z emocjami i może nawet stanowić rekompensatę czegoś, czego danej osobie brakuje w życiu. Jedzenie słodyczy stosują jako lekarstwo na polepszeniu nastroju przy stresie, samotności, nagromadzeniu negatywnych emocji czy znudzeniu. Apetyt na słodycze, możemy zmniejszyć poprzez stosowanie powyższych porad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*